Jak wrócić do sportowej formy po kontuzji?

Jak wrócić do sportowej formy po kontuzji?

Trenowałeś z ogromnym zapałem, krok po kroku realizując wyznaczony wcześniej plan treningowy, który miał Cię doprowadzić do osiągnięcia wymarzonych sportowych rezultatów. Wystarczyła chwila nieuwagi i niekontrolowany upadek zakończył się bolesną kontuzją, która wyeliminowała możliwość kontynuowania treningów przez kolejnych kilka miesięcy. Twoja sportowa dusza nie daje jednak za wygraną i wciąż ciągnie Cię do uprawiania sportu. Musisz wziąć głęboki oddech – zanim wrócisz do pełnej formy, minie trochę czasu. Powrót do sprawności może być łatwiejszy, gdy (przynajmniej na jakiś czas) zdecydujesz się przesiąść na rower stacjonarny z www.marbo-sport.pl.

Zbyt szybki powrót na rower po kontuzji, może skończyć się kolejną kontuzją

Kilka lat spędzonych w siodełku zapewne sprawiło, że Twoje ciało działało jak dobrze naoliwiona maszyna. Maszyna, która z dnia na dzień została unieruchomiona przez bolesną kontuzję. Na kilka kolejnych tygodni czy miesięcy będziesz musiał zawiesić sportowy strój na przysłowiowym kołku, gdyż uprawianie ulubionej dyscypliny sportowej nie będzie możliwe. Pamiętaj, aby do treningów wracać stopniowo. Jeżeli zbyt szybko zdecydujesz się wsiąść znów na rower, wówczas kontuzja może się odnowić. Daj organizmowi czas na regenerację – niech to będzie dokładnie tyle czasu, ile potrzebuje Twoje ciało, by znów wrócić na dawne sportowe tory. Jeżeli kolarstwo to Twoja prawdziwa pasja, czas bez treningów może okazać się dla Ciebie wyjątkowo trudny. Możesz go nieco urozmaicić, korzystając z domowych treningów na rowerku stacjonarnym. Zaczynaj jednak od powolnej jazdy, tak by nie obciążać miejsca dotkniętego kontuzją. Najlepiej zrobisz, gdy zdecydujesz się na konsultacje z fizjoterapeutą – wspólnie opracujecie plan na powrót do pełnej sprawności.

Jakich błędów nie popełniać wracając do treningów po kontuzji?

Miłośnicy jazdy na rowerze, którzy z jakichś przyczyn muszą chwilowo zrezygnować z regularnych treningów, wracając do formy, bardzo często popełniają te same błędy. Można wskazać pewne schematy, których z całą pewnością warto unikać.

  • Jednym z błędów popełnianych najczęściej są zbyt długie dystanse, treningowe. Jeśli jeździłeś rok temu 150 km to po kontuzji będzie to raczej nieosiągalne. Zacznij od mniejszych dystansów pokonywanych na rowerze stacjonarnym.
  • Kolejny błąd, który jest bardzo często popełniany, to zbyt krótki czas na regenerację organizmu. Wyznaczaj nowe realistyczne plany i dąż do nich, a na pewno uda Ci się dojść do pełnej formy
  • Monotonia treningu, to kolejna kwestia, na którą musisz uważać. Stosuj różne programy ćwiczeń, dostosowane do aktualnych możliwości Twojego organizmu.

Pamiętaj, aby ćwiczyć w taki sposób, by nie zrobić sobie krzywdy. Jeżeli chcesz mieć pod kontrolą intensywność treningów, to rower stacjonarny będzie doskonałym rozwiązaniem.